Tisdagmorgon

Igår var jag med Linn hela dagen. Vi åt på waynes, gick på stan och storhandlade på maxi. Köpte blandannat nya löpardojjer så idag tänkte jag testa dom. Det här kommer nog bli en ganska så bra vecka då jag har både valborg och bröllop att se fram emot. Tyvärr kommer valborg bli en lugn historia för min del i år eftersom jag börjar jobba 07.00 dagen efter men sånt är livet ibland.

Avslutar med en bild på dagens frulle. Smoothien består av bär, kvarg och lättmjölk. Så nyttigt och så gott.

Det bästa av flera världar

Idag fick jag veta att jag är inlasad inom kommunen och därmed får långtids vik + lägga mitt eget schema + får månadslön. Blandade känslor då jag egentligen tycker det är rätt skönt att kunna välja från dag till dag hur jag vill jobba men samtidigt ska det bli nice att fara till Kreta och ha betald semester!

Igår sprang jag och Malin broarna på tid. Jag sprang på 26.32 Inget PB men helt okej tid ändå. Idag efter jobbet for jag och spinnade och ikväll ligger jag i sängen med chipspåsen. Borde egentligen inte äta sånt men det är alldeles för underbart att ligga i sängen med godis och serier för att kunna låta bli. Morgondagen är som en gott och blandat påse som innehåller lite av allt. Sovmorgon, städ, tvätt, spinning och jobb. Vi hörs blöggen!

SpringCross 2015

Igår kl 11 stod jag redo på startlinjen redo för att springa mitt första terränglopp. Tur att det bara var på 5 km för jag vet inte om jag hade orkat mer än så. Loppet bestod av 5 branta backar varav den sista var en skidbacke. (!!!) Det var hinder tex diken du skulle hoppa över eller en å du skulle balansera på en planka över. Du sprang alltid i skogen och inte alltid över en stig utan på vissa partier hade dom markerat upp med band och där var underlaget ren skog. Det går alltså inte att jämnföra med att springa 5 km på ett löpband eftersom du alltid måste kolla vart du ställer ner foten. Och lera var det i sinne. Det var nog inte bara 1 som vrickade foten kan jag lova.. Jag sprang på tiden 33:46 och det är jag nöjd med men jag har bestämt att komma tillbaka nästa år och få en bättre tid. Men först väntar Tjejmilen i September!!!

Stockholmweekend

I fredags tog jag och Anton det tidiga flyget till Stockholm. Här har vi inte gjort så mycket annat än att bara bo på hotell, sprungit på stan och ätit gott. Det visade sig att Felle och Limpan också hade planerat att komma hit just den här helgen så på fredagkväll samt lördagkväll har vi varit ute och ätit med dom. Mycket trevligt. Idag ska vi åka hem men först hade vi tänkt hinna med en sista runda på stan.

KRETA

Igår var Vendela här och då bokade vi en resa till Kreta. Efter en hel vinter i detta klimat känns det skönt att komma utanför Sveriges gränser till sol och bad. 15 Maj bär det av och jag är såå taggad!

Dagar som dessa

Igår blev det en heldag med Malin. Vi åkte till Umeå för att shoppa och jag skulle möta upp en tjej om studentboende. Tyvärr kändes det inte rätt utan det blir så att jag bor kvar här och pluggar på distans.
På kvällen åt jag och Anton oxfilé hos hans päron och sen kom Malin och Jonte igen och myste med chips och dipp och godis och allt därtill.

Idag planerar jag att äta en gofrulle bestående av våfflor, jordgubbar, nutella osv, städa, tvätta, pumpa cykeln (vilken känsla att kunna cykla till jobbet istället för att gå!!!!) äta tacos till middag, se hockeyn och träna tabata. Full rulle!!

Lite från min kamerarulle

1 & 2 Oliver har fyllt 1 år så i lördags var vi och firade honom 3. En frukost innan jag och Malin for och sprang broarna runt i stan 4. Slängde ihop en renskavsgryta av det vi hade hemma 5. Fått mina Mary Kay produkter 6. Jobb i vanlig ordning 7. Fick ett brev från Malaysia av Linnea som önskade mig grattis på födelsedagen. Så söt <3

Birkenstock

Lånad bild.

Fick Birkenstock av Anton i födelsedagspresent. Planerar att gå runt sådär i sommar så nu kan det gärna få sluta snöa.