SpringCross 2015



Igår kl 11 stod jag redo på startlinjen redo för att springa mitt första terränglopp. Tur att det bara var på 5 km för jag vet inte om jag hade orkat mer än så. Loppet bestod av 5 branta backar varav den sista var en skidbacke. (!!!) Det var hinder tex diken du skulle hoppa över eller en å du skulle balansera på en planka över. Du sprang alltid i skogen och inte alltid över en stig utan på vissa partier hade dom markerat upp med band och där var underlaget ren skog. Det går alltså inte att jämnföra med att springa 5 km på ett löpband eftersom du alltid måste kolla vart du ställer ner foten. Och lera var det i sinne. Det var nog inte bara 1 som vrickade foten kan jag lova.. Jag sprang på tiden 33:46 och det är jag nöjd med men jag har bestämt att komma tillbaka nästa år och få en bättre tid. Men först väntar Tjejmilen i September!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback