bday coming soon

Sitter på skolan och har skrivit några apl uppgifter för att datorn hemma är helt väck. Så nu har jag skickat in alla och har inte läxa igen förrän v18. Huur kiiing? Är medveten om min dåliga uppdatering men ni har inte missat mycket i detta händelselösa liv. Förutom att jag fyller år på lördag. Längtar som ett barn fastän 19 är inget att fira.

HELG

Har längtat efter helg enda sedan jag landade på Arlanda och nu är den äntligen här! Igår jobbade jag på folkparken och även fast jag inte tycker ta emot gäster och bära tallrikar är svårt längre så är nattjobb verkligen inte min grej. Speciellt inte om man stigit upp 6.00 på morgonen.

4 imorse satt jag mig i bilen till Boliden och tog emot Anton efter att han har varit och jobbat natt. Nu ligger vi (han) och sover och vi får se vad vi hittar på idag. Han nämnde något om att bjuda på middag, blir intressant att se.. ;)

En regnig lördag

Freedom var superfint men påminde rätt mycket om phiphi som jag var på 2012. Igår besökte vi Håkans bar som det varit en serie om på tv. Idag är det lördag och vi hann bara ligga på stranden nån timme innan det började spöregna så vi var tvugna att gå tillbaka till hotellet. Regna gör det fortfarande och ska enligt väderrapporten göra det även imorgon och på måndag.. Så nu ligger vi och diskuterar om vi ska göra någon utflykt eller hur vi ska ta vara på dom sista dagarna så bra som möjligt. Idag var ju Linn beräknad att föda också, men tyvärr får vi nog vänta någon dag till..

Nu ska jag läsa lite innan vi ska och leta upp något matställe. Är inne på sista kapitlet av EL JAMES:s andra bok, jag som trodde jag inte skulle orka läsa en sida..

Brain: let's stay awake and remember every stupid decision you have made

Kan av olika anledningar inte sova så tänkte passa på att slänga in ett inlägg. Här ser de flesta dagarna likadana ut. Vi vaknar, äter frukost, solar och badar fram till 4, på kvällen går vi ut och äter och hittills har det blivit allt från pizza till tacos till spicy thaimat. Men idag skippade vi stranden och stannade vid poolen och på onsdag ska vi till freedom beach. Ska peppra med bilder!

Thailand dag 3

Idag åkte jag paraseiling. Det var kul och en riktig upplevelse men mest nöjd är jag nog över min prutning då jag fick ner priset 280 baht, speciellt med tanke på att man bara brukar pruta i stånd och på marknader. Ikväll lyxade jag till det med fläskfilé och efter det gick vi till en marknad med massor av stånd där jag såg mycket som jag ville ha. Rena himmelriket. Egentligen hade vi tänkt fara in till Phuket och shoppa men vi får se hur det blir med det när vi har hittat rätt mycket bara här på gatan. Tyvärr hade vi inte så mycket pengar med oss ikväll så det blev inget köp men imorgon ska vi dit igen och då åker hela plånkan med.

framme och incheckade.

Hallå!

Resan gick över förväntan och det enda på minussidan än så länge är den turbulens i planet som var påvägen hit. Tjejen framför oss spydde och Frida samt många andra mådde illa, själv var det inga problem. Men nu är vi iallafall framme!! Idag har vi legat vid poolen, installerat oss på rummet, gått runt och kollat i stånd och nyss ätit middag. Blev bjuden på glass till efterätt första dagen till ära. Mums! Imorgon ska vi besöka stranden och äta vår första frukost. Är spänd över att se vad american breakfast har att erbjuda!